Halaman

Pengikut

Ahad, 25 Disember 2011

Jalan Jalan dengan Family



Assalamualakum. Selamat malam kepada pembaca sebab aku tulis entry kali ini malam. So aku letak la selamat malam. Kali ni aku nak citer pasal kitorang pegi Melaka pulak. Gi dengan family thats why la perjalanan terbatas sikit. Tapi takpa jalan2 bawak mak ngn ayah. Sekali sekala je. Bukan selalu pun. Mula2 mama ajak gi makan Mee Bandung Muar je kt Muar. Lepastu aku suggest nk pegi Melaka disebabkan Melaka dah tak berapa nak jauh * Bagi aku la. So aku pun terus drive menuju ke Melaka tapi kitorang lalu kat Pt Penghulu . Tembus je dari Muar ke Melaka. Nanti tembus dia kt Lebuh AMJ.


Hah. Korang nampak kan gambar ni ? Dia tulis kat situ LEBUH AMJ * Lebuh raya Persekutuan yang menambungkan Batu Pahat, Muar dan Melaka. Tapi maksud AMJ tu adalah Antara Melaka Johor. Disebabkan lebuh raya tersebut menghubungkan Sempadan Negeri Johor dengan Melaka. Thats why la dipanggil Lebuh AMJ kot. hehe


Jalan punya jalan kitorang singgah kejap kt Pertonas betul2 depan Jaya Jusco Bandaraya Melaka ni. Dari tepi memang besar ter amat sangat . Teruja pulak nak amik gambar thats why la aku amik gambar ni then share kt sini. Haha. Disebabkan kitorang gerak petang Jumaat. So kitorang tak sempat nak singgah sini. So aku teruskan perjalanan aku ke Bandar Melaka . Aku tak heran sangat sebab aku dah PhD dah jalan melaka ni so aku je yang drive. haha. Sesampainya kitorang kat tengah2 bandar Melaka. Aku pun parking kereta kat Mahkota Parade. Pastu kitorang berjalan secara berjamaah menuju ke Taming Sari . Aku dah tak heran sangat pun sebab aku dah pernah naik dengan mmbe dulu. Skrg ni just nak bawak Adik beradik ngan mak ayah je. Sampai je dalam, Ramai sangat orang. Orang putih pun bersepah2. Aku lepas bayar tiket kitorang pun masuk ke dalam. Sebelum masuk tu ada orang tukang hamek gambo. So kitorang pun amik gambar lah.


Lepas amik gambar kitorang pun masuk ke ruangan legar Menara Taming Sari. Sumpah terlalu ramai sangat orang. Kitorang beratur dekat sejam jugak kot. Tepat pukul 6.45 petang kitorang pun dapat turn naik Menara Taming Sari tersebut. Menara tu naik slow2 je. Sampai atas dia pusing2 lama jugak. Macam2 boleh tengok dari atas menara tu. Rumah orang, Jamban orang, Hotel2, Orang mandi pun boleh nampak tau sebab kat blakang Dataran Pahlawan tu ada satu Kolam renang . So nampak la. haha XD..


Sesampainya kitorang punya turn nak naik bende alah bulat pusing pusing ni, Kitorang pun duduk kt kerusi yang disediakan dengan hati yang gembira. HAHA. Tengok lah tu masa kitorang tunggu ni ramai sangat yg sedang menunggu turn nak naik Menara Taming Sari ni. Nabis baik lah RM 10.00 je. Murah


6 ulasan:

Aiirell Husairy berkata...

No komen

Aiirell Husairy berkata...

testing

aisha berkata...

It was very interesting for me to read that blog. Thanks the author for it. I like such topics and everything that is connected to them. I would like to read more soon.
Hyundai Tiburon AC Compressor

Aiirell Husairy berkata...

Oh really ? I don't think so. =)

Ayaa Lolaa Xoxo berkata...

pakcik ,
you actually asal mana erk ?
melaka ke ?

Aiirell Husairy berkata...

I asal JB la. Tp menetap di Batu Pahat. Mana ada asal Melaka. hahaha.. Dapat info dari mana lak tu ?