Halaman

Pengikut

Selasa, 12 Jun 2012

MAKAN MALAM TAHUNAN



Tersebut lah kisah kami menghadiri majlis graduasi atau kata senangnya majlis makan malam kolej. Tema kali ini adalah 1001 RAHSIA means kene pakai topeng masquarade lah. Actually majlis ni telah diatur lama dah since bulan 2 lagi kalau tak silap, Tapi disebabkan oleh ape tah yang tak kene, maybe budget kot. Kolej punya masalah lah ni. Disebabkan itu Majlis ini terpaksa ditunda sampai tiga kali tunda last skali pada 14hb April 2012 maka jadilah Majlis ini. di buat atau di ceremonykan di The Katerina Hotel the only 5 star hotel in Batu Pahat, Walaupun tak berapa nak 5 star pun. Kami pun datang lah setelah dijemput oleh pihak MPP iaitu Majlis Perwakilan Pelajar, Kalau kat sekolah panggil pengawas. 

Kami bersiap lebih awal kerana takut parking penuh. Biasalah hotel 5 star ni parking dia limited sikit. So oleh itu kami pun bersiap lebih awal pukul 6 dah gerak ke rumah Helmi untuk pickup dia. Aku pun call Aqila Hashim untuk bersaing saing pegi. Cal punya call, Berikut adalah perbualan kami :

Aiirell : tutt tutt tutt tutt * bunyi talipon berdering
Aqila :  Assalamualaikum.
Aiirell : Walaikumsalam. Aqila dah siap ke belum ? Jom gerak saing nak ?
Aqila : Kitorang belum siap lagi, Tengah bersiap siap ni datang la rumah dulu.
Aiirell : Ok, Aril datang sana tau. 
Aqila : Awrite . Tatatititutu.

Aku dengan Helmi pun mem vroom - vroom kereta yang tak berapa nak mewah ke rumah mereka yang terletak di Taman Dato ape tah aku dah lupa. Sesampainya di sana tunggu punya tunggu lama jugak la. Almaklumlah budak gurgle bersiap memang lambat, makeup sana makeup sini dah dekat satu jam. Aku tunggu dalam kereta je sebab malas nak jengah menjengah mereka dok makeup makeup. Takut jugak kene tangkap khaluat kang. Dah kene kawi kat situ jugak. haha. 



Tunggu punya tunggu akhirnya mereka pun siap! Akhirnya setelah menunggu nunggu ceh. Tada muncul dua orang perempuan yang aku pun macam pernah tengok macam tak kenal. OH EM JAY, Najwa Latif ke nie ? Setelah di tengok betul betul Ops rupanya kawan aku Aqila Hashim. Sejibik macam Najwa Latif tau. Yang sebelah dia tu pulak Yuka Mizuno orang panggil dia Emy je. Mula mula ingat Hana Tajima rupanya ceh. Bdk ni rupanya. Haha.



Dengan tidak mentidak mereka pun decide nak naik kereta aku yang tak berapa nak mewah tadi. Maklumlah Mercedes Benz je. Budak lain naik kereta lagi satu kereta BMW 5 Series je kot. Still tak dapat lawan kereta aku. Yang budak Emy kt belakang tu dia pun bawak kereta jugak tapi simpan dalam rumah, Maklumlah kereta dia boleh bawak sorang je. Ferrari merah kepunyaan dia boleh muat 2 orang je termasuk pemandu. Disebabkan takut calar or orang sebuk nak amik gambar kt kereta dia so dia decide nak simpan je kat rumah. HAHA. Btw ramai yang cakap muka aku nampak macam ber MAKEUP . Hello muka aku memang suci lagi menyucikan, Sikit punya makeup pun aku takde sentuh. Tak reti la nak make up. hehe. 



Sesampainya di The Katerina Hotel kami pun mendaftarkan diri di kaunter yang terdapat di tingkat 2 hotel, Means tingkat 4 termasuk Lobby dan Mazzenine floor. Kami di sambut oleh beberapa orang puteri yang sangat chantek bak bidadari kayangan kat pintu hotel. Selepas kami daftar kami di hadiahkan dengan satu Goodie Bag dalam dia ada mcm mcm jugak, Maklum aku memang suka barang free. Selain tu dapat jugak gelang bernyala yang wajib dipakai sewaktu lampu dipadamkan. 

Kami pun masuk ke dalam dan mencari meja yang kosong, Satu meka boleh duduk 10 orang sahaja. Duduk je kami dihidangkan dengan makanan yang sedap belaka. Macam2 lauk yang dihidangkan di atas meja menunggu nak di muatkan dalam perut. Jengah menjengah dalam goodie bag tadi ada button so ape lagi. Terus pakai kt dada belah kiri. 


First serve kami dihidang dengan minuman sebagai pemanis majlis. Air warna merah menyala ni air mcm rossel tapi tak berapa sure air ape. Setelah pengumuman makan, Kami pun dengan murah hati membuka tudung hidangan yang ditutup je. Wahh sedapnya kami pun dengan gelojoh mengambil lauk lauk untuk dimakan. Seriously memang gelojoh macam orang ak pernah jumpa. Maybe pesaingan kuat kot sebab 10 orang untuk satu meja. Tukang cedok nasi pulak lambat sangat nak cedok nasi untuk aku. Aku dengan beraninya memanggil akak yang cedok nasi tadi untuk cedok nasi aku.

Memang banyak jugak lah makanan yang ada semuanya sedap. Yang aku paling suka adalah Japanese Beancud. Rasa dia mcm kenyal kenyal lemak berkrim sumpah sedap. Banyak makanan lain tapi ada yang pedas so aku tak makan sangat pun. Just melihat budak ni melantak mcm orang tak pernah jumpa. hehe


                 

Tengah dok makan makan ada pulak orang panggil nama aku, Rupanya nak kasi pingat Anugerah Dekan ni. Whut a lucky day lah kan. Sudah lah dekan pun takde lepastu boleh dapat pingat dekan ( btw apa nama mende tu ? Pingat ke Piala ? Apa apa jelah ) Aku dengan rasa tak malunya mengambil gambar. Haha. Nak tau tak sebab apa? Just fikir sendiri lah ye. ^_^



Majlis dah habis kami pun turun dengan hati yang gembira sebab perut telahpun ter ini dengan makanan yang sedap sedap. Mereka menyempat nyempatkan diri untuk bergambar bersama Queen of the night yang kat tengah tengah tu. 




Akhinya majlis pun habis, Setelah majlis dah habis, Member semua ajak jalan jalan dengan pakai baju ala ala model gitu. Tau tak destinasi kitorang kemana ? Pegi Stadium Batu Pahat. Tak ramai orang sangat masa tu tapi siap ada orang nak amik gambar dengan kitorang lagi. Dah macam artis you alls. Yang member aku boleh cakap kitorang baru balik shooting untuk Dara.com. Haha aku tak termasuk la sebab aku bukan dara tp still ada Virgin ok mak jemah. haha. 



Kami pun berlegar legar tak tentu pasal kat stadium Batu Pahat tadi. bajet retis lah katakan. Kitorang just nak hengout  je sebenarnya disebabkan malam masih muda. Takkan nak balik gitu je kot kan. Sebab tu kami lepak lepak jap. Lagipun lepasni dah takde dah nak lepak lepak hengout hengout main buai kat tasik Y macam selalu. Masing masing dah grad dan balik ke rumah dan tempat asal masing masing.


Catwalk ala ala model ferasan cantik gitu. Muka aku nampak seperti gelap sikit masa ni. Tak faham betul keadaan kulit aku yang agak tak menentu kejap cerah kejap gelap ni, Diserikan pulak dengan bekas jerawat di pipi . Adoi menyirap je time time mcm ni lah jerawat nak tumbuh kan. grr. Maka dengan itu tamatlah cerita makan malam tahunan ni. Sebab aku pun dah tak tahu nak cerita apa lagi. Maka dengan itu salam.

Regards :

Aiirell H.S 




SILA KLIK LINK DI BAWAH